اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۹۹

دستورالعمل ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ , بازدید: ۲۹۹۳
همکار گرامی مطابق دستورالعمل صادره ارسالی از معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ به اطلاع می رساند....

به منظور تکریم مسافرین نوروزی و پیشگیری از بروز هنجارشکنی و تظاهر به فعل روزه خواری در ملاء عام (به ویژه در اماکن عمومی و واحد های صنفی) در این ایام ضرورت دارد تا با انجام برنامه ریزی دقیق و مدون و هماهنگی بستری مهیا گردد

 

1- صرفا مراکز پذیرایی زیر( الف: استتار شیشه و درب و ویترین واحد صنفی (با نصب پرده)به نحوی که از بیرون به داخل دید نداشته باشد. ب: عدم طبخ غذاهای کبابی و دودزا. ج:اخذمجوز فعالیت ویژه ماه مبارک رمضان از معاونت نظارت بر اماکن عمومی ) اجازه فعالیت در طول روز در این ایام را دارند.

2- رستوران های مختص به هتل ها و مسافرخانه ها ، بوفه های مستقر در ترمینال های حمل مسافر و بار برون شهری ، بوفه های راه اهن واحد های صنفی تهیه غذای بیرون بر (کترینگ) و همچنین برخی واحد های صنفی پذیرایی (مستقر در مراکز جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی سطح شهر های مستعد گردشگران خارجی در ایام نوروز هستند )

مهم:از ادامه فعالیت واحد های صنفی که در طول روز به صورت غیر مجاز و بدون مجوز فعالیت ویژه ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه ،توزیع و سرو غذای گرم در محل نمایند ،جلوگیری به عمل آورده و جهت برخورد می گردد .

3-برای صدور مجوز ویژه فعالیت ماه مبارک رمضان ، مسئولیت معرفی واحد های صنفی به معاونت نظارت بر اماکن عمومی اتحادیه های صنفی مربوطه می باشد . بدیهی است  در این زمینه اتحادیه های صنفی بایستی با انجام نظر سنجی (به نحوی که حرمت ماه مبارک رمضان خدشه دار نشود ) در مسیر های تردد مسافرین نسبت به تعیین و معرفی این قبیل واحد ها اقدام گردد، و صئور مجوز فعالیت (ویژه ماه رمضان) برای مراکز پذیرایی برابر قواره مریوطه با معرفی اتحادیه های صنفی و دستگاه  های مرجع صدور مجوز از قبیل (سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و ...)در این یگان انجام خواهد پذیرفت .

مهم : برای واحد های صنفی که در ماه مبارک رمضان سال گذشته مرتکب جرم و تخلف شده و حرمت این ماه را خدشه دار نموده اند مجوز فعالیت ویژه رمضان صادر نخواهد شد .

4-واحد های صنفی آبمیوه و بستنی ،طباخی،قهوه سرا،کافی شاپ،کافه نان،کافه کتاب،قهوه خانه ، اغذیه فروشی های ساندویچ و پیتزا،کبابی ها و جگرکی های مستقر در سطح شهرها از اذان صبح اجازه فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان را تا اذان مغرب را ندارند.

5-واحد های صنفی که در طول روز ماه مبارک رمضان مجاز به فعالیت نمی باشند ، بعد از اذان مغرب مجاز به پذیرش مشتری در داخل واحد صنفی می باشند.لیکن یک ساعت قبل از اذان مغرب به صورت بیرون بر می توانند فعالیت نمایند .

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016